Kaj je pomembno pri ustvarjanju prvega vtisa?
Pri grajenju prvega vtisa gre primarno za vzpostavitev povezave, odnosa, iz katerega lahko zarastejo poslovna sodelovanja, priložnosti za napredovanje ali koristna nova znanstva.
Iz dela in raziskav socialne psihologinje Amy Cuddy je razbrati, da ljudje v času spoznavanja drugih iščemo odgovor na dve ključni vprašanji:
-
Ali tej osebi lahko zaupam?
-
Ali jo lahko spoštujem?
Presojamo torej dve dimenziji: toplino in kompetentnost.
Seveda želimo izražati oboje, a še posebej v poslovnih sferah posamezniki pri grajenju prvega vtisa mnogokrat dajejo prednost kompetentnosti, saj želijo dokazati, da so pametni, sposobni in učinkoviti.
Verjamejo, da je to ključ do nove službe, napredovanja ali poslovnega povezovanja.
Toda! Z evolucijskega stališča gledano, je bilo za preživetje posameznika velikokrat pomembnejše, da se je povezal s tistimi, ki jim je lahko zaupal; zaupal bitke, premoženje, družino in hrano v varstvo, zaupal svoje skrivnosti in svoje življenje.
Tudi dandanes tako zasebno, kot v poslu, v bodočih poslovnih partnerjih iščemo odkrito in simpatično osebo, ki jih bomo lahko zaupali in z njo sodelovali. Šele takrat bo vse to, kar zna, prinašalo korist.
Kdor se osredotoča preveč na svojo "kompetentnost" in želi delovati predvsem pameten, načitan in sposoben, lahko v očeh drugih izpade kot samozadostna, nedostopna oseba, ki ima o sebi mnenje, da ve in zna več od drugih. Kot "over-achieverji" sledijo svoji želji po dokazovanju znanja in kompetenc, manj imajo v mislih interese drugih ali skupnosti.
Posledično ne vprašajo za pomoč, se manj povezujejo, deluje samostojno, manj poslušajo druge. Zato izpadejo arogantni, vase zaverovani in manipulativni. Drugi takim osebam posledično ne zaupajo: zato niso vključen v nove projekte, ne dobijo posla in ne more vplivati.
Samo topla, zaupanja vredna oseba, ki je tudi sposobna, zbuja občudovanje! Šele ko se zgradi zaupanje so tvoje kompetence in sposobnosti dar in ne grožnja!
Zato ob povezovanju z drugimi poskrbite, da bo vaša govorica telesa spodbudna in pozitivna; teme, ki jih odpirata pa usmerjene v interese in kompetence vašega sogovornika.
Prvih nekaj minut novega znanstva porabite raje za postavljanje vprašanj kot za govor o sebi. Tako boste delovali kot oseba, ki je topla, se zanima za druge in je sposobna in željna povezovanja.
Ne zanemarljivo: znanje je danes bolj kot kdaj koli dostopno in težko je znati nekaj, kar ne bi znal že nekdo drug. Sposobnost povezovanja, iskanja sinergije in timskega dela pa je vrlina, ki jo ceni večina poslovnih okolij.